Een vrouw die werkte als hotelschoonmaakster, heeft gedeeld welke dingen ze “niet zou gebruiken of aanraken” in hotelkamers, nadat ze zag hoe vaak ze werden schoongemaakt en vervangen.
Ze drinkt nooit de koffie in haar hotelkamer. In een TikTok-video legde de vrouw uit waarom ze nooit de koffie drinkt die ze op haar hotelkamer krijgt – en het is ronduit smerig.
Ze gaf een lijst met dingen die ze “niet zou gebruiken of aanraken” in hotelkamers, nadat ze zelf had gezien hoe zelden deze schoon werden gemaakt.
Zo zou ze de koffiepot of het glaswerk in haar hotelkamer “nooit of te nimmer gebruiken” omdat de schoonmaaksters deze meestal alleen afvegen in plaats van ze te vervangen na elk verblijf.
Ze zei: “Meestal spoelt een schoonmaakster deze dingen gewoon af in de gootsteen van de badkamer en droogt ze af met hetzelfde doekje waarmee ze de rest van de kamer schoonmaakt.
Het volgende dat ik nooit zou gebruiken in een hotelkamer is de ijsemmer. Veel mensen gebruiken deze vaak onschuldig als waterbakjes voor hun huisdieren, maar soms doen mensen er veel ergere dingen mee.”
De vrouw haalt altijd de sprei van het bed zodra ze een hotelkamer binnenkomt. Volgens haar zit deze vol bacteriën en wordt hij slechts één keer per jaar verschoond of bij zichtbare vlekken.
Een andere TikTok-gebruiker, die ook in een hotel werkte, bevestigde haar verhaal: “We kunnen allebei enge verhalen delen.” Een andere gebruiker voegde toe: “Mijn moeder leerde me om altijd een ziplockzakje mee te nemen voor de afstandsbediening. Ze werken en je hoeft ze niet aan te raken.”
Een derde gebruiker zei: “Ik haat hotels. Ik neem alles zelf mee en raak niets aan. Degene met wie ik ben zegt altijd: ‘meid, chill out’.” Een andere gebruiker voegde toe: “Dank je wel! Ik gooi altijd zo snel mogelijk de sprei van het bed. Mijn man zweert dat het schoon is en wil ermee slapen. Het is een gevecht.”
Een andere schoonmaakster zegt echter dat deze beweringen alleen gelden voor sommige hotels, omdat de keten waar zij werkt een strenger schoonmaakregime heeft. Ze zei: “Ik werkte voor een grote hotelketen. We verschoonden elke dag lakens, dekens, dekbedden, kussenslopen en beschermers. Ik gooide kopjes weg en gebruikte kleurgecodeerde lappen.”