In een wereld die steeds meer openstaat voor diverse identiteiten en expressies, heeft Vlad een unieke plek veroverd. Deze 26-jarige artiest en performer identificeert zich als een ‘genderfluïde demoonpop’ en staat bekend om haar bijzondere benadering van schoonheid en identiteit.
Haar creativiteit en zelfexpressie maken haar een intrigerende figuur die de grenzen van traditionele genderrollen en esthetiek verlegt. In dit artikel duiken we dieper in de fascinerende wereld van Vlad, haar kunst en haar persoonlijke reis.
Vlad beschouwt zichzelf als een genderfluïde demoonpop, een identiteit met zowel fysieke als psychologische dimensies. Voor haar is haar lichaam een canvas, een manier om zichzelf te beschermen en haar innerlijke wereld uit te drukken.
“Ik ga nooit uit zonder dat ik me heb opgemaakt. Mijn inspiratie komt van clowns, het verven van doden en historische mode,” zegt Vlad.
Deze unieke combinatie van invloeden resulteert in een esthetiek die zowel vreemd als fascinerend is, en die een vernieuwende kijk op schoonheid biedt.
Een opmerkelijk aspect van Vlad’s identiteit is haar toewijding aan make-up. Voor haar is het aanbrengen van make-up niet alleen een esthetische keuze, maar ook een kunstvorm en een manier van zelfbescherming.
Ze besteedt tussen de 3 en 9 uur aan het aanbrengen van make-up, afhankelijk van de complexiteit van haar look. Dit gedetailleerde en tijdrovende proces onderstreept haar toewijding aan haar kunstvorm en haar verlangen om zichzelf op een diepgaande en betekenisvolle manier uit te drukken.
“Soms duurt mijn make-up 6 uur en de langste sessie duurde zelfs 9 uur,” legt Vlad uit. Dit intensieve proces is niet alleen een manier om haar uiterlijk te transformeren, maar ook een vorm van therapie.
Het gebruik van mode en make-up helpt Vlad om haar persoonlijke trauma’s te verwerken en biedt haar een manier om haar innerlijke wereld te verkennen en uit te drukken.
Vlad’s reis naar zelfontdekking is vol uitdagingen. Als kind groeide ze op als zwarte transgender en queer persoon, een ervaring die haar leerde dat de wereld haar vaak als een bedreiging zag.
De samenleving, en vooral haar omgeving op school, accepteerde haar niet en zag haar vaak als vreemd of zelfs gevaarlijk. “Mijn stijl beschrijf ik als een eeuwenoude vampier in een poppenlichaam,” vertelt ze.
“Een cupcake gevuld met scheermessen.” Deze beeldspraak illustreert de dualiteit van haar identiteit: de combinatie van aantrekkingskracht en gevaar, schoonheid en angst.
Haar jeugd was moeilijk, vooral tijdens haar schooltijd. “Er was altijd iets mis met mij, en ik had niet veel vrienden,” zegt Vlad.
Ondanks deze problemen vond ze troost in haar liefde voor mode en kunst, en begon ze haar lichaam als canvas te gebruiken om zichzelf te beschermen en haar emoties te uiten.
Aan het einde van haar schooltijd ontwikkelde Vlad agorafobie, wat het dagelijks leven buiten haar huis tot een uitdaging maakte.
Het creëren van kunst met haar lichaam werd een manier om deze uitdagingen het hoofd te bieden. Voor Vlad is het dagelijks leven niet zomaar een routine, maar een kunstshow.
Haar performances, waarin ze vaak poppen en bewerkte teddyberen gebruikt, brengen haar creatieve visie tot leven en helpen haar trauma’s een plek te geven.
Vlad’s partner speelt ook een belangrijke rol in haar leven en kunst. Ze zijn polyamoreus en delen een liefde voor alternatieve stijlen. Samen creëren ze een visueel aantrekkelijke en unieke esthetiek die hun gezamenlijke smaak weerspiegelt.
Vlad’s artistieke reis is nog lang niet voorbij. Ze heeft al plannen om haar lichaam verder te transformeren met tattoos en lichaamsmodificaties.
“Ik wil een tattoo van een teddybeer die zijn ingewanden naar buiten trekt op mijn dij en ik overweeg ook om mijn tong te splitsen,” onthult ze. Deze verlangens weerspiegelen haar voortdurende zoektocht naar zelfexpressie en haar verlangen om haar lichaam verder te verkennen als kunstobject.
Hoewel Vlad soms negatieve reacties en aanvallen op straat ervaart, vindt ze veel steun en zelfvertrouwen in haar kunst en haar uiterlijk.
Ze mist de interactie met kinderen die haar soms als een mythisch figuur zien, een karakter dat zowel eng als fascinerend is. “Ik ben misschien eng op het podium, maar ik ben eigenlijk zachtaardig en ongevaarlijk,” zegt ze.
Vlad’s identiteit als genderfluïde demoonpop is een krachtige en unieke manier om schoonheid, kunst en zelfexpressie te combineren.
Haar verhalen en kunst benadrukken de schoonheid van diversiteit en de kracht van persoonlijke expressie. Door haar make-up, mode en lichaamskunst verkent Vlad de grenzen van traditionele normen en biedt ze een nieuwe kijk op wat het betekent om authentiek en creatief te zijn.
Haar reis is een inspirerend voorbeeld van hoe kunst en identiteit hand in hand kunnen gaan, zelfs in het aangezicht van persoonlijke uitdagingen en maatschappelijke druk.