Ontdekking van een groot probleem
De situatie werd thuis alleen maar erger. Bij het inloggen op hun bankrekening ontdekten Jopie en Niek dat ze plotseling 400.000 euro in het rood stonden, een schok die hen slapeloze nachten bezorgde. Wat was er gebeurd met hun rekening?
Onverwachte bankpraktijken
De broer van meneer Blank, een voormalig werknemer van de Rabobank, hielp hen het mysterie te ontrafelen. Het bleek dat de bank het bedrag van 1.040 euro als ‘ongebruikelijk hoog’ had beschouwd en daarom voor de veiligheid de rekening had geblokkeerd. Deze automatische ingreep, bedoeld om fraude te voorkomen, leidde echter tot grote ongemakken voor het echtpaar, die plotseling geen toegang meer hadden tot hun eigen financiën.
Rabobank’s verdediging
De volgende dag werd het echtpaar gevraagd te verklaren waarom ze zoveel geld wilden uitgeven, een vraag die hen verbijsterde. Pas na hun uitleg werd de blokkade opgeheven. Een woordvoerder van de Rabobank benadrukte het belang van fraudepreventie, maar gaf geen duidelijkheid over de triggers voor dergelijke automatische blokkades. Klantenbescherming of een bron van frustratie?
Vind jij dat de Rabobank goed heeft gehandeld? Laat het ons weten door een reactie op Facebook te plaatsen.
Bron: Telegraaf