Man uit New York eist miljoen dollar van Subway: mes van 18 cm gebakken in zijn broodje

Dit nieuwtje is even geleden maar voor diegene die het niet kennen:

Een lunchmoment bij de bekende broodjesketen Subway liep voor John Agnesini (26) uit op een bizarre nachtmerrie. De man, werkzaam als magazineontwerper in New York, diende een tijd geleden een rechtszaak in tegen Subway. Reden? Hij ontdekte tijdens het eten van zijn favoriete “Cold Cut Trio”-broodje een 7-inch (18 centimeter) lang mes dat was meegebakken in het brood.

brown handle silver knife on brown wooden table

Mes in de korst

Volgens de aanklacht had Agnesini al enkele happen genomen van zijn footlong-sandwich toen hij iets vreemds opmerkte. Uit de korst van het brood stak de metalen punt van een mes. Hij schrok zich rot. “Als ik er niet naar had gekeken, weet ik niet wat er was gebeurd,” zegt hij. “Het is het laatste waar je aan denkt bij een broodje dat je zo vaak eet.”

Het mes, een professioneel keukenmes met lemmet, was volledig in het brood meegebakken. Het lijkt alsof het mes tijdens de bereiding van het brood onopgemerkt in het deeg is terechtgekomen, waarna het hele zaakje de oven in ging.

Geen excuses van Subway

Wat de situatie voor Agnesini nóg frustrerender maakte: Subway reageerde niet adequaat, aldus de klager. Een collega belde de keten om de situatie te melden, maar volgens Agnesini kwam er geen enkele vorm van excuses vanuit het bedrijf. “Geen sorry, geen compensatie, niets,” zegt hij verontwaardigd.

Rechtszaak en schadeclaim

De rechtszaak werd aangespannen bij de rechtbank van de staat New York. Agnesini eist 1 miljoen dollar aan schadevergoeding. Zijn advocaat, Yetta Kurland, benadrukt dat het hier niet alleen gaat om schrik en mogelijke lichamelijke schade, maar ook om het publieke belang en voedselveiligheid. Ze laat weten dat er ook wordt onderzocht of de daad bewust en opzettelijk was gepleegd. “Als blijkt dat het mes er met opzet in is gestoken, dan zijn we nog lang niet klaar.”

Subway reageert summier

Subway zelf laat in een kort statement weten de zaak serieus te nemen. “Bij Subway-restaurants nemen we voedselveiligheid en opmerkingen van klanten zeer serieus,” aldus woordvoerder Kevin Kane. “We zijn op de hoogte van de klacht en zijn bezig met een intern onderzoek naar de beschuldigingen. Omdat het een lopende rechtszaak betreft, kunnen we verder geen commentaar geven.”

Wat als…?

Hoewel John Agnesini ongedeerd bleef, is het scenario beangstigend. Een nietsvermoedende klant had gemakkelijk zijn mond of keel kunnen verwonden aan het mes. De zaak onderstreept op pijnlijke wijze hoe belangrijk strikte voedselveiligheidsprotocollen zijn in de fastfoodindustrie.

Wat zou jij doen als je een mes in je lunch aantreft? Zou je net als John naar de rechter stappen, of geef je het bedrijf een tweede kans? Praat mee op onze Facebook-pagina.



Ook interessant:

Je ramen wassen doe je tegenwoordig met deze slimme Robot ruitenreiniger

We hadden eerlijk gezegd geen hoge verwachtingen toen we deze robot-glazenwasser voor het eerst in...

Lees meer

Decathlon slaat groot alarm: ‘Breng dit product zo snel mogelijk terug!’

Het is voor veel Nederlanders een herkenbaar beeld: een zonnige dag, fietsen op de auto...

Lees meer

Hondentrainer waarschuwt: deze 3 rassen kun je beter niet kiezen!

Steeds meer huishoudens in Nederland kiezen voor een hond als volwaardig lid van het gezin....

Lees meer

Kramp in je kuiten en tenen tijdens het slapen? Dit kun je doen!

Wakker schrikken midden in de nacht met een vlijmscherpe pijn in je kuit of tenen:...

Lees meer

DekaMarkt waarschuwt: ‘Breng dit product gelijk terug naar de winkel!’

Supermarktketen DekaMarkt heeft een terugroepactie gestart voor een veelgekocht product uit het versschap: de Pesto...

Lees meer

Marijn Kuipers zorgt voor opschudding met opvallende ijsbadvideo

Op sociale media ontkom je bijna niet meer aan haar: Marijn Kuipers blijft volop in...

Lees meer