Een vrouw dacht dat ze een koopje had gedaan met haar Too Good To Go-tas van Morrisons voor slechts €2, maar haar vreugde sloeg al snel om in teleurstelling toen ze de inhoud van de tas ontdekte. Ze had gehoopt op een goede deal, maar wat ze aantrof was allesbehalve wat ze had verwacht.
Too Good To Go is een platform waar overtollig voedsel wordt verkocht voor een gereduceerd tarief, om voedselverspilling tegen te gaan. Klanten betalen een klein bedrag en ontvangen een verrassingspakket met etenswaren die anders zouden worden weggegooid door winkels, cafés en restaurants. Soms zitten er waardevolle producten in, maar dat is zeker niet altijd het geval.
Aaliyah Anderson deelde haar ervaring op TikTok, waar ze liet zien wat er in haar Too Good To Go-tas zat die ze bij Morrisons had gekocht. In de video toont ze de enorme tas en is aanvankelijk enthousiast. Ze riep uit: “Kijk hoe groot die is!” Het leek veelbelovend te beginnen toen ze het eerste item, een zak met broodjes, tevoorschijn haalde en zei: “Dit kan niet misgaan.”
Maar al snel veranderde haar enthousiasme in teleurstelling toen ze meer brood uit de tas haalde. Toen ze een tweede lading broodjes omhoog hield, merkte ze op: “Oh nee… deze zijn zo hard als steen! Wat moet ik hier nu mee doen? Dit is echt een mislukking.”
Aaliyah bleef meerdere zakken met broodjes uit de tas halen, waarvan sommige aangebrand waren. In totaal bevatte de tas vier verpakkingen van zes broodjes en nog twee extra zakken met meer broodjes. Hoewel sommige van de broodjes nog “eetbaar” waren, zoals ze zelf aangaf, waren de inhoud van de twee zakken volledig verbrand en keihard.
Ze tikte zelfs met haar nagels op de harde broodjes om te laten zien hoe onbruikbaar ze waren. Ze verzuchtte: “Wat moet ik hiermee doen? Kom op… ik weet dat het een Too Good To Go-tas is, maar er hoort ook iets eetbaars in te zitten. Dit was een dikke onvoldoende. Ik koop er geen meer van Morrisons.”
Ondanks haar teleurstelling gaf Aaliyah toe dat een deel van de broodjes wel eetbaar was, maar de meeste waren simpelweg niet meer te redden. Dit leidde tot veel reacties op sociale media, waar mensen hun eigen ervaringen met Too Good To Go deelden, zowel positief als negatief.
Een woordvoerder van Morrisons reageerde op het incident en zei: “Onze klanten en medewerkers waarderen normaal gesproken de Too Good To Go Surprise Bags van Morrisons. Ze besparen klanten geld en helpen ons voedselverspilling te verminderen. Elke tas moet kwaliteitsvoedsel bevatten waarvan de houdbaarheidsdatum bijna verstreken is en tegen een gereduceerde prijs wordt aangeboden. In dit geval is dat helaas niet goed gegaan en we bieden onze excuses aan voor de ervaring van deze klant.”
Ook Too Good To Go is benaderd voor commentaar, maar tot nu toe is er geen reactie van hun kant gekomen.