Als je wel eens in een winkel hebt gewerkt, weet je dat het afrekenproces een belangrijk onderdeel is van het werk van het winkelpersoneel. Het is echter ook een moment waarop klanten soms gedrag vertonen waar het personeel een hekel aan heeft. Hier zijn vijf dingen waar winkelpersoneel een hekel aan heeft tijdens het afrekenen:
Onbeleefd gedrag: Winkelpersoneel doet hun best om klanten vriendelijk en behulpzaam van dienst te zijn. Het is dan ook frustrerend wanneer klanten onbeleefd of respectloos gedrag vertonen. Dit kan variëren van ongeduldig zijn, onnodig kritiek leveren of beledigende opmerkingen maken. Het is belangrijk om altijd respectvol met het winkelpersoneel om te gaan.
Niet klaar zijn om af te rekenen: Niets is vervelender voor het personeel dan klanten die niet voorbereid zijn op het afrekenen. Dit kan betekenen dat ze hun portemonnee of betaalkaart niet bij de hand hebben, langdurig zoeken naar gepast geld of onnodige vertraging veroorzaken. Het is beleefd om voorbereid te zijn op het moment van betaling, zodat het proces soepel kan verlopen.
Lees snel verder op de volgende pagina.