De opkomst van zelfscankassa’s werd ooit gezien als een vooruitgang, een symbool van technologische vooruitgang in een wereld die steeds meer leunt op efficiëntie. Maar zoals het blijkt, is niet iedereen het daarmee eens. Zelfs in gebieden waar de nieuwste technologieën de boventoon voeren, zijn er momenten waarop terugkeren naar meer traditionele methoden de voorkeur geniet.
De zelfbedieningskassa’s die we vandaag de dag in veel winkels zien, zijn inderdaad een teken van moderniteit en voor veel shoppers een zegen omdat ze wachttijden in de rij verminderen. Klanten scannen zelf hun boodschappen, betalen met een druk op de knop en verlaten snel de winkel. Dit systeem biedt vrijheid en gemak, en speelt in op de behoeften van consumenten die altijd gehaast lijken te zijn. Maar er wordt hierbij geen rekening gehouden met de menselijke interactie die voor velen nog steeds van grote waarde is. Echter is er een belangrijke kentering gaande, hoe dit in elkaar zit lees je op de volgende pagina!